ENCODED FOR FUN

22 marca

Kończymy projekt. Zapraszamy rodziców do obejrzenia prezentacji działań i uzupełniamy ostatnią ankietę, podsumowującą nasze wspólne działania.

8 marca

Dokonujemy podsumowania projektu. Uzupełniamy wspólną ankietę.


Rozwijamy umiejętności logicznego myślenia, dokonujemy przeliczeń, określamy kierunki i planujemy, czyli uczymy się kodowania z nowym programem i ulubionymi przez dzieci klockami lego.

3 marca

Żegnamy partnerów i uczestniczymy w ostatnim spotkaniu online. Dzisiaj odgadywaliśmy zilustrowane zasady związane z bezpieczeństwem w sieci.

1 marca

Nasz projekt dobiega końca. Dzisiaj poznawaliśmy kolejną aplikację i świetnie bawiliśmy się w czasie zajęć dodatkowych. Każdy przygotował swojego gadającego awatara. Szczegóły w filmiku 


24 lutego

Poznajemy program edukacyjny do nauki programowania oraz słówka w języku angielskim.

22 lutego

Uczymy się programować z Run Marco

19 lutego

Uzupełniamy wspólną prezentację. Czytamy zasady utworzone przez partnerów projektu.
Harbor View Preparatory School autorstwa Dorota Stanałowska


17 lutego

Tworzymy awatary, które ochronią nasz wizerunek w sieci.

15 lutego

Rozmawiamy o zagrożeniach w sieci i oglądamy filmiki edukacyjne.

9 lutego

Poznajemy program do tworzenia komiksów i uczymy się zapisywać zasady.

5 lutego

Przygotowujemy się do obchodów DBI. Ustalamy zasady bezpiecznego korzystania z TIK.
Wykonujemy prace plastyczne do zbioru zasad bezpiecznego korzystania z Internetu.

30 stycznia

Po feriach zimowych i uczniowie przystąpili do ciekawych zajęć z aplikacją Scratch Junior. Projektowali swoje pomysły, tworząc ciekawe i zabawne historyjki. Odbyły się również spotkania z Photonem i Blue Bootem. Układanie prawidłowego kodu, a potem sprawdzanie jego działania to wyzwanie. Pierwszoklasiści doskonalą umiejętności matematyczne, rozwijają myślenie komputacyjne, a przy okazji również swoją wyobraźnię i umiejętności artystyczne.

20 stycznia

W czasie zajęć komputerowych sprawdzamy aplikację do nauki kodowania, którą zaproponowali nam nasi partnerzy. Jest ciekawa i podoba się pierwszakom.

19 stycznia

Wreszcie w szkole! Z radością rozwiązujemy zadania partnerów projektu.


11 grudnia

Przez cały tydzień rozwiązywaliśmy zadania z naszego kalendarza. Czasami zdarzały się pierwszakom błędne odpowiedzi, ale to dobry sposób na wspólną naukę, bo dowiadujemy się, jakie umiejętności musimy ćwiczyć nadal.



Przed nami kolejne wyzwanie. Tym razem zaczynamy przygotowywanie kart ze świątecznymi życzeniami. Będą takie, które zostaną wykonane własnoręcznie oraz zaprojektowane z użyciem TIK.
Oto pierwsze, wykonane przez Antosia i Wiktorię.


 
Projekt Szymona
 

 8 grudnia
Wykonujemy kolejne zadania z kalendarza. Dzisiaj dowiedzieliśmy się kto roznosi prezenty dzieciom w różnych stronach świata.




3 grudnia
Wkrótce święta, więc uczniowie wykonują świąteczne dekoracje z odpadów. Mikołaje, renifery wykonane z rolek po papierze toaletowym prezentują się świetnie.




Rozwiązujemy świąteczne puzzle
6 grudnia
W minionym tygodniu rozpoczęliśmy wykonywanie zadań powstałych w ramach współpracy nauczycieli zaangażowanych w projekt. Na dzieci każdego dnia będą czekały zadania projektowe, umieszczone w kalendarzu adwentowym. Codziennie wykonujemy je na zakończenie spotkań on-line, a w soboty i niedziele uczniowie mogą je wykonywać samodzielnie tutaj
Pierwsze zadania za nami:


27 listopada

Dzisiaj uczniowie poznawali literki z, Z na podstawie wyrazu zamek, dlatego niektórzy wykonali ciekawe budowle ze swoich klocków lego. Swoimi zamkami pochwalili się kolegom przez kamerki w laptopach. To przykładowe prace Hani, Melisy, dwóch Szymonów i Patryka



19 listopada

W trakcie zajęć zdalnych wykorzystujemy do nauki program Scratch. Na platformie edukacyjnej założyliśmy studio klasowe, w którym będziemy umieszczać swoje prace. Ciekawe projekty upublicznimy  naszym partnerom i wspólnie będziemy się uczyli tutaj

19 października

Dzisiaj spotkaliśmy się na platformie Teams i poznawaliśmy kolejny program do nauki programowania. Pierwszoklasiści układali drogę dla robota, przeliczali kroki, które postawi i określali kierunki. Zadanie wymagało skupienia uwagi, umiejętności planowania i logicznego myślenia.

15 października

Działania związane z programowaniem były wstępem do dzisiejszych zajęć o zwierzętach w gospodarstwie domowym. Wykorzystaliśmy też na lekcji Puzzle AR, dzięki którym uczniowie zobaczyli i usłyszeli odgłosy wybranych zwierząt.


13 października

Dzisiaj rozmawialiśmy o różnych domach zwierząt, więc musiał pojawić się krab, któremu uczniowie wskazywali drogę do muszli. Swoje wiadomości wzbogacili o pojęcie "warunek". Dzisiejsze programowanie w ruchu nauczyło dzieci, że pomyłki nie są złe, a wspólnie szybko korygujemy błędy...




12 października

Uczniowie poznawali program Scratch Junior. Uczyli się tworzyć duszki i układali prosty skrypt. Była radość i duże zainteresowanie nauką programowania. 

 9 października

             Pierwszy dzień wspólnego kodowania, planowania i współpracy. Poradziliśmy sobie wszyscy całkiem dobrze ;) Rozwijanie logicznego myślenia, wyobraźni przestrzennej i kompetencji miękkich można połączyć z ciekawą zabawą.      



    Pierwsze zabawy z kubeczkami, konstrukcje domów i mostów podobały się pierwszakom, ale zachwycił ich Photon, który wykonywał polecenia uczniów. To były radosne i wciągające zajęcia.

                 

     

Już za chwilkę startujemy!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz