W realizowanych projektach cenne jest to, że można integrować wiele działań uczniowskich równocześnie i prowadzić zajęcia interdyscyplinarne. Przykładem jest nasza ostatnia lekcja zajęć komputerowych. Pierwszaki sprawdzały swoje umiejętności i wykorzystywały je w praktyce. Na początek było polecenie skorzystania z wyszukiwarki i wpisanie nazwy nowego programu. Poszło sprawnie. Nowa aplikacja zaciekawiła dzieci, a możliwość realizacji własnego pomysłu wywołała duże zaangażowanie. Chwilę trwały poszukiwania odpowiedniego obrazu oraz tworzenie postaci odgrywających scenki. Realizacja własnego pomysłu, wybór dowolnego rysunku był zabawą i podobał się uczniom. Jednak prawdziwym wyzwaniem było wymyślanie i tworzenie wypowiedzi. Pierwszoklasiści zwrócili uwagę na potrzebę rozwijania umiejętności pisania. To był czas uczenia się na błędach :) Szybko okazało się, że w wypowiedzi muszą zaczynać się wielką literą i konieczne jest stosowanie odpowiednich znaków. Oczywiście pojawiały się błędy w zapisie, które należało poprawić, korzystając z wcześniej zdobytych umiejętności (czyli stosowania właściwych przycisków na klawiaturze). Uczniowie uświadomili sobie potrzebę nauki i samokontroli.
czwartek, 4 lutego 2021
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
-
W tym tygodniu zaczynamy! Nauka programowania, ciekawe zadania, nowe programy i aplikacje edukacyjne, świetna zabawa! Zapraszam również n...
-
Uśmiechnięty z siwą brodą staruszek, to ulubiona postać wszystkich dzieci. W minionym tygodniu pierwszoklasiści obejrzeli instrukc...
-
W naszej klasie Godzin kodu mamy wiele, bo to ciekawe i rozwijające zajęcia dla dzieci. Ćwiczymy wytrwale cierpliwość i logiczne my...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz